Tento článek možná většině z vás vyrazí dech. Vychází ze studie, kterou po dlouholetém pozorování sestavil profesor Thorkild Sorensen z kodaňského Institutu preventivní medicíny. Pokud by se měla celá studie laicky shrnout, říká asi toto: dva a půl litru piva denně nemůže nikomu uškodit!
Vědci tvrdí, že pivo zlepšuje náladu, zabraňuje infarktům a ochraňuje před Alzheimerovou nemocí. Profesor Sorensen zjistil, že počet úmrtí u těch, kteří pravidelně pili 69 jednotek týdně (1 jednotka = čtvrtinka piva) je naprosto stejný jako u absolutních nepijáků. Tento výsledek otiskl list Daily Telegraph.
Dalším zajímavým závěrem Sorensovy studie je fakt, že dokázal, že pití přes míru není škodlivé. Pivo dokáže v lidském organismu likvidovat hliník, který má podle vědců přímou souvislost se stárnutím a s Alzheimerovou chorobou. Dá se tedy říci, že: kdo pivo pije, věčně mlád je :-)
Poznámka: tento článek není podnětem k tomu, abyste od dneška začali chlastat jak duhy:-) Snad každý soudný člověk ví, co je pro něj dobré a kde má míru…











